Örneğin, Google Ads reklamları yayımladığınız bir web siteniz var ve siteniz teknoloji odaklı içeriklere sahip ise CTR %2,5 ila %5 arasında olabilir. Eğer web sitenizin içeriği reklamlar ile uyumlu değilse bu oran en az %1 olacaktır ve bu, bir iyileştirme yapmanız gerektiği anlamına gelir.
Niş bir alanda hizmet veriyorsanız ve arama sonuçlarında üst sıralarda yer alıyorsanız, bu durumda beklentiniz %70'e varan bir CTR elde etmek olabilir. Fakat kalabalık bir pazarın bir paydasında yer almayı hedefliyorsanız, %5 bile beklentilerinizi karşılayabilir.
Gösterim tıklama oranı, YouTube'da geçerli bir gösterimi gören izleyiciler arasından videoyu izleyenlerin oranıdır. Bu veri, kanalınızdaki toplam izlenme sayısının yalnızca bir kısmını temsil edebilir.
Tıklama oranı (TO): Tanım
TO, bir reklamın aldığı tıklama sayısının reklamın gösterilme sayısına bölünmesiyle elde edilen orandır: tıklama ÷ gösterim = TO. Örneğin, 5 tıklama ve 100 gösterim varsa TO %5 olacaktır.
Google Ads'deki beklenen tıklama oranı (TO), reklamınız bir anahtar kelime için gösterildiğinde tıklanma olasılığının ne kadar olacağını ölçen anahtar kelime durumudur. Beklenen tıklama oranı, reklamın belirginliğini ve görünürlüğünü etkileyebilecek konumundan, öğelerinden ve diğer reklam biçimlerinden bağımsızdır.
İlgili 15 soru bulundu
İdeal ve ortalama CTR oranına istinaden yapılan araştırmalara göre; mail için minimum %2.5, reklamlar için ise minimum %1.9 olması gerektiği saptanmıştır. Arama sonuçlarında birinci sırada yer alan web siteleri için bu oran ortalama %31.7 olarak bulunmuştur. Bu oran, ideal CTR değer, için bir fikir oluşturabilir.
Google reklam ücreti ne kadar? Google Ads reklam fiyatları günlük 200 ₺'den başlamaktadır. Aylık 6.000 ₺ reklam bütçesi ve 2.000 ₺ hizmet bedeli dahildir. Diğer reklam paketlerimize buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Örneğin, Google Ads reklamları yayımladığınız bir web siteniz var ve siteniz teknoloji odaklı içeriklere sahip ise CTR %2,5 ila %5 arasında olabilir. Eğer web sitenizin içeriği reklamlar ile uyumlu değilse bu oran en az %1 olacaktır ve bu, bir iyileştirme yapmanız gerektiği anlamına gelir.
CTR, “Click-Through Rate” (Tıklama Oranı) anlamına gelir ve dijital pazarlamada sıkça kullanılan önemli bir metriktir. Bu oran, bir reklam, e-posta kampanyası veya herhangi bir dijital pazarlama içeriğinin ne kadar etkili olduğunu ölçmek için kullanılır.
CTR değerini artırmak için her sayfanın meta ve title açıklamaları ilgi çekici, anahtar kelime içeren ve Google'ın önerdiği karakter boyutuna uygun olarak hazırlanmalıdır. Bu sayede siteniz dikkat çekici hale gelecek ve müşterilerin daha fazla ilgisini çekecektir.
YouTube platformu, her bin izlenme sayısı için ortalama 0,5–2 dolar arasında ödemeler yapıyor. İçerik türüne göre oranlar değişiyor. Buna göre hesaplama yapıldığında 1 milyon izlenme oranına ulaşan bir kullanıcı, ortalama 4–40 bin dolar arası kazanca ulaşabilecektir.
Reklamınızın Google'da veya Google Ağı'nda her gösterilişi, bir gösterim olarak sayılır. Bazı durumlarda, reklamınızın yalnızca bir bölümü gösterilebilir. Örneğin, Google Haritalar'da yalnızca işletmenizin adını ve yerini veya yalnızca işletmenizin adını ve reklam metninizin ilk satırını gösterebiliyoruz.
Ortalama kitle elde tutma oranı %50 - %60 arasındadır , dolayısıyla bir izleyici videonuzu ne kadar uzun süre izlerse bu durum YouTube kanalınız için o kadar iyidir.
Kullanıcıların gördükleri reklamları ne sıklıkta tıkladığını yüzde cinsinden ifade ederek gösteren bir orandır. İngilizce bir kısaltma olan CTR'ın açılımı: Click Through Rate 'tir.
Ortalama tıklama başına maliyet (ort. TBM), tıklamalarınızın toplam maliyetinin toplam tıklama sayısına bölünmesiyle hesaplanır. Ortalama TBM'niz, reklamınıza yapılan bir tıklama için ücretlendirildiğiniz gerçek tutar olan gerçek tıklama başına maliyetinizi (gerçek TBM) temel alır.
Click Through Rate olarak adlandırılan CTR bir reklamı tıklayan kişilerin reklam görüntüleyen kişilere oranıdır. Bir web sitesini ziyaret eden her kullanıcı reklamları tıklamaz.
CPC, Tıklama Başına Maliyet anlamına gelir. Reklamverenin 1 tıklama başına ödediği maliyet anlamına gelir. CPC, reklamverenlerin kampanya bütçelerini ve performansını yönetmek için kullandığı yaygın olarak kullanılan bir metriktir.
CPC (cost per click) hesaplayabilmeniz için kullanacağınız formül; Bir reklam verenin ödediği ücretin tıklama sayısına bölünmesiyle elde edilen maliyettir. Örneğin, bir reklam veren 42 tıklama alan bir kampanya için 150 TL ödediyse, CPC(cost per click) 3,57 TL olur. (150/42 = 3,571).
CPA, Eylem Başına Maliyet (Cost Per Action) anlamına gelir. Bu metrik, bir kullanıcının belirli bir eylemi gerçekleştirmesi için yapılan reklamlar için kullanılır. Bu eylem, uygulama indirme olabileceği gibi, bir form doldurma veya bir ürün satın alma da olabilir.
Bir bağlantı tıklaması alan gösterimlerin, toplam gösterim sayısı içindeki yüzdesi.
Bin gösterim başına gelir (BGBG), aldığınız her 1000 gösterimden elde edeceğiniz tahmini kazançları temsil eder. BGBG gerçekte ne kadar gelir elde ettiğinizi değil, tahmini kazancınızın aldığınız sayfa görüntüleme, gösterim veya sorgu sayısına bölünüp 1000 ile çarpılmasıyla ortaya çıkan değeri gösterir.
Eğer Google ADS üzerinden hizmetleri para transferleri aracılığı ile ödeme yaparak aldıysanız daha kısa sürede ödemenizi kayıtlı olan banka hesabınız üzerinden geri alabilirsiniz. Not: Google ADS üzerinden çekilen para iadeleri için 0850 390 20 60 iletişim numarasıyla irtibata geçebilirsiniz.
İyi bir reklam, ana teması iyi belirlenmiş, reklam için ayrılan bütçeyi etkili bir şekilde kullanabilen ve bu bütçeye en uygun kanallar ile en etkin, en dikkat çekici, en çarpıcı tasarımı yapabilmiş reklamdır.
Reklam Çekicilikleri
Reklam çekicilikleri hedef kitlenin veya tüketicinin reklamı yapılan ürün veya hizmete dikkatinin çekilmesi, akılda kalıcı olması ve rakiplerden ayırt edilebilir olması için kullanılan dikkat çekici mesajlar olarak da ifade edilmektedir.
Benzer sorularSıkça sorulan sorular
DuyuruReklam alanı
Popüler SorularSıkça sorulan sorular
© 2009-2024 Usta Yemek Tarifleri