- Kategori T3: Azamî tasarım hızı 40 km/h'den fazla olmayan ve çalışır durumdaki yüksüz kütlesi 600 kg'dan fazla olmayan tekerlekli traktörler. - Kategori T4: Azamî tasarım hızı 40 km/h'den fazla olmayan, özel amaçlı tekerlekli traktörler (İlave 1'de tarif edildiği gibi).
T3 yetki belgesi eşya terminal işletmeciliği yapacak olan gerçek ve tüzel kişiler ile kamu kurum ve kuruluşlarına verilen bir yetki belgesi türüdür. T türü belgeleri hariç; gerçek veya tüzel kişilere aynı yetki belgesinden sadece bir yetki belgesi verilir.
T3 belgesi, traktör, motorlu taşıt, özel amaçlı taşıt veya iş makinesi gibi araçların trafiğe çıkabilmesi için gerekli olan bir belgedir. Bu belgeye sahip olan araçlar, trafiğe uygun hale getirildikten sonra yasal olarak kullanılabilirler.
T3 yetki belgesi Eşya terminali işletmeciliği yapacaklara yapacaklara verilir. T3 belgesi için başvuranların en az 100.000 Türk Lirası sermaye veya işletme sermayesine sahip olmaları şarttır.
Traktör T3 sürmeye başlamadan önce aracın kapasitesi ve teknik özellikleri hakkında bilgi edinilmelidir. Kaza durumunda hasarı en aza indirgemek için Bel koruma ve Kask kullanımına dikkat etmek gerekmektedir. Sürüş sırasında aykırı davranışlarda bulunmamak gerekir.
İlgili 35 soru bulundu
a) T1 yetki belgesi: Büyükşehir Belediyesi sınırları içinde yolcu terminali işletmeciliği yapacaklara, b) T2 yetki belgesi: Büyükşehir Belediyesi sınırları dışında kalan yerleşim birimlerinde yolcu terminali işletmeciliği yapacaklara, c) T3 yetki belgesi: Eşya terminali işletmeciliği yapacaklara, verilir.
T3 belgeli olarak geçen, yani traktör statüsünde plaka çıkartılan atvler, B sınıfı sürücü ehliyeti ile kullanılabiliyor. Aynı zamanda sıfır kilometre alırsanız, ilk muayene 3 yıl sonra ve trafik sigortasından muaf şekilde kullanılıyor.
T3 TİCARET ALANI: İMAR PLANINDA ZEMIN KAT TICARET, ÜST KATLAR KONUT YA DA TICARET KULLANIMI OLARAK AYRILAN ALANLARDIR. ZEMIN KATIN TICARET, ÜST KATLARIN KONUT OLARAK KULLANILMASI DURUMUNDA; KONUT KULLANIMLARI IÇIN AYRI BINA GIRIŞI VE MERDIVENI BULUNMASI ŞARTI ARANACAKTIR.
Traktörler zorunlu olmadıkça karayoluna çıkmayacak, biçerdöverler ise gece karayoluna hiçbir şekilde çıkmayacak, gündüz karayolunu kullanması gerektiğinde biçerdöverin önündeki tablo sökülerek intikali sağlanacaktır.
Sonuç olarak, ATV motorunun rodaj sürecinde uzun yolculuklar genellikle önerilmez. Ancak, gerekli önlemler alındığında ve motor düşük hızlarda ve düşük devirlerde tutulduğunda, bu tür bir yolculuk mümkün olabilir.
Bununla birlikte UTV'ler ise ruhsatlandırma ve tescil aşamalarında iki farklı araç olarak görünüyor. Nitekim bazı UTV araçları Türkiye'ye “motosiklet” olarak getirilip, o şekilde ruhsatlandırılıyor. Dolayısıyla A2 sınıfı motosiklet ehliyeti yeterli olabiliyor.
Sonuç olarak, ATV'lerin otobanlarda kullanımı yasak olduğu gibi güvenlik açısından da uygun değildir. ATV sürücüleri, ATV kullanımının yasal olduğu alanlarda sürüş yapmalı ve ATV sürüşü için belirlenmiş kurallara uymalıdırlar.
Off-road tipi atv motosikletlerinde plaka çıkartma zorunluluğu olmadığı için ehliyete ve vergi ödemeye gerek kalmıyor. On-road yapmak istediğinizde plaka çıkartılıp, trafiğe çıkma ile ilgili kuralların tümüne uymanız gerekir.
Öncelikle şu duruma açıklama getirmek gerekir; B sınıfı olarak 3 farklı sınıf bulunur. Bunlar; B1, BE ve B'dir. B1 sınıfı ehliyette 16 yaş ve üzerin olma şartı aranır ve bu ehliyet ile dört tekerlekli motosiklet sınıfındaki araçlar kullanılabilir. Bu araçlara en bilinen örnek ATV olarak tarif edilen araçlardır.
Traktör araçlarının girmesi yasaktır. Bu işaret levhaları yüksek hızlı çok şeritli karayolları, ekspres yollar vb. yollarda tehlike ve uygunsuzluk meydana getirebilecekleri yol ve caddelere girişinin engellenmesi amacıyla kullanılır. Trafik levhaları, sürücü ve yayalara, uymaları gereken kuralları simgeler ile anlatır.
Araç üzerinde plakanın olmaması; ağır kusur olarak değerlendirilir. Fakat traktörler için çift / tek plaka olabilir.
Traktörlerin hiç birisinde hız göstergesi olmadığından sürücü hızını tam olarak kestirememekte dolayısıyla radara düşmektedir.
“Ticaret Alanı" kullanımında (en üst kademe T1, en alt kademe T3 olmak üzere) bir kademelenme veya ticari faaliyetlerin bir araya getirilmesi veya ayrıştırılması öngörülüyorsa “plan notlarında” da açıklanmış olması koşuluyla T1, T2, T3 sembolleri; çeşitlenmenin öngörülmediği durumlarda ise yalnızca T sembolü ...
“yüzde 5 imarlı” bir arsada emsal oranı (KAKS) %05, yani 0,05'dir. Bu da şu demektir: Bu parselde parsel alanının %05'i kadar inşaat yapılabilir. Parselin yüzölçümü 1000 m2 ise bu parselde yapılacak inşaatın toplam alanı 50 m2'yi geçmemelidir.
Plan değişikliği onama sınırı içindeki T2 Ticaret Alanı, Dini Tesis Alanı, Sağlık Tesis Alanı, Küçük Sanayi Alanı, Otopark Alanı, Yol Alanı ve Park Alanıdır.
Lastik Tekerlekli Traktör: Belirli koşullarda Römork ve yarı römork çekebilen tarım aracıdır. Ticari amaçlı taşımada kullanılmaz. Tramvay: Karayolunda raylar üzerinde hareket eden, büyük şehirlerde yolcu taşımada kullanılan bir araçtır.
500 cc motorun hızı, motorun gücü, ağırlığı ve sürüş tarzına bağlı olarak değişir. Genel olarak, 500 cc motorlar 150-200 km/s hıza ulaşabilir.
ATV (İngilizce: all-terrain vehicle). ATV motorlar, tüm arazi ve hava koşullarında çalışmak üzere tasarlanmış, 3 ve 6 tekerlekli modelleri de olmasına rağmen daha çok 4 tekerlekli olarak üretilen, tek ya da çift kişilik kapasitelere sahip, benzinli içten yanmalı motorlar ile çalışan araçlardır.
T3 BELGELİ ATV TRAFİĞE ÇIKABİLİR Mİ? T3 belgeli, yani traktör statüsünde plaka çıkartılan ATV'ler, B sınıfı sürücü ehliyet ile şehir içinde kullanılabilmektedir.
Engebeli arazilerde, golf sahalarında veya safari turlarında kolay bir şekilde hareket etmeyi ve arazide güvenli bir şekilde yol almayı sağlamak için tasarlanan CFMOTO UTV'ler, geliştirilmiş özellikleri ile beklenenin ötesinde deneyimler edinmenizi sağlayacak araçlar olarak traktörler kategorisinde bulunuyor.
Benzer sorularSıkça sorulan sorular
DuyuruReklam alanı
Popüler SorularSıkça sorulan sorular
© 2009-2024 Usta Yemek Tarifleri